Volt már úgy, hogy valamit el akartál mondani valakinek? Egy jó tippet, egy konyhai fortélyt, vagy esetleg egy ajándékötletet? Pont így vagyok ezzel én is.

Ugyan az a történet: könyvből vagy filmből ismernéd meg?

2016/02/08. - írta: ponthogy

Nem végeztem semmilyen felmérést, de biztos vagyok benne, hogy a fiatalság ha ugyan azt a történetet megismerheti könyvből és filmen is, akkor az utóbbit fogja választani. Nekem semmi bajom sincs ezzel, ha nem merül feledésbe a könyv, mint a szórakozás egyik legősibb eszköze.

konyv-film.png

A könyvben könnyedén bújhatunk bármely szereplő bőrébe. A hősöknek nincs arca, a helyszíneket magunk képzelhetjük el, semmi sem befolyásol bennünket a sztorin kívül. Gondolkodásra késztet, megmozgatja a fantáziánkat.

A filmmel ezzel ellentétben mindent készen kapunk. Látjuk a hol és hogyan jelentős részét és általában másfél- két óra alatt végére is érünk a történetnek. Ez alól kivétel filmes műfajban a sorozat, mely megadja annak lehetőségét, hogy az egyes epizódok között tovább gondoljuk a sztorit.

Azt gondolom, hogy egy történetnek az az igazi próbatétele, ha film is készül belőle. Tapasztalataim szerint egy igazán jó könyvből nagyon nehéz jó filmet csinálni, csak keveseknek sikerült. A bestsellereket ennek ellenére kapkodják a filmgyárak, szabályos versengés van a megfilmesítési jogokért. Számtalan filmplakáton láttuk már:


Készült xy nagy sikerű bestsellere alapján.


Mi lehet a film előnye a könyvvel szemben? Amit korábban mintegy hátrányként állítottam be: a látvány. Nem olvastam a 2013-as Gravitáció című film regény változatát, de amit a 3D technikával a vászonra varázsoltak az alkotók (megj.: Alfonso Cuarón rendezte), az csodálatos volt.

Szeretek olvasni, szeretem a filmeket is. Tehát nem akarok közülük választani, de határozottan kijelentem: mindkettő remek szórakozás!

Címkék: film könyv kultúra
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ponthogy.blog.hu/api/trackback/id/tr418370002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása