Volt már úgy, hogy valamit el akartál mondani valakinek? Egy jó tippet, egy konyhai fortélyt, vagy esetleg egy ajándékötletet? Pont így vagyok ezzel én is.

Réz tisztítása ecettel és konyhasóval

2018/10/02. - írta: ponthogy

Csak ecet és konyhasó kell a réztisztításhoz

A családi örökségként ölembe hullott rézmozsár tisztítása az egyik legnehezebb feladat a takarítás során. Megannyi fémtisztítót kipróbáltam, melyek nem fényesítették ki eléggé, illetve órákat kellett dörzsölni, majd simogatni, míg valamilyen eredményt mutatott.

 

Tudom, a rézmozsarat el is lehet adni és akkor megszűnik a probléma. De ki az, aki manapság rézmozsarat akar venni? (És én sem akarom eladni!!!).

 

Szóval a feladat a rézmozsár megpucolása, fényesítése, ehhez kerestem bevált módszereket, amikor a megoldás ennek a videónak köszönhetően szinte az ölembe hullt:

Réz tisztítása házilag

Mi a lényege ennek a módszernek?

 

A tisztítási folyamathoz semmi másra nincs szükség, csak egy kevés ecetre és konyhasóra. Nem kell vakargatni, kefével súrolni, a rézmozsár szinte az első simogatástól szép fényes lesz. Pár perc alatt teljesen lejön a tompa fényt okozó oxidált réteg.

 

Miután a sós ecetbe mártott ronggyal áttöröltem a rézmozsaramat, még egy tiszta ronggyal is fényesítettem a felületet, ugyan úgy, mint az a videóban látszik.

 

Az eredmény? A napra lehet nézni, de a rézmozsaramra nem.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ponthogy.blog.hu/api/trackback/id/tr8514276661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása